KISSIE

 
Okej jag vet att det här är old news och att jag har tagit upp detta förut när det var aktuellt. Men nu hade Blondinbella lagt ut detta klipp på hennes blogg. Jag såg det. Igen. Och blev så jävla upprörd och provocerad. Igen.
Och jag vet! Hon VILL provocera och det fungerar ju uppenbarligen. MEN hon är så oerhört taskig! OCH det värsta är ju att ingenting har ändrats förutom att hon är några kilo lättare, har blondare hår och möjligtvis en annan stil. Iallafall efter den uppfattningen jag har fått vad gäller henne. Efter allt som Tyra har lagt upp i sin blogg (som jag håller med om till 100%) och denna stämning på Kissie känner jag bara att det inte finns ord nog för mig att beskriva hur jag känner för och om henne. 
 
Hon är så jävla nonchalant, otrevlig, taskig, respektlös och framstår som en osäker, korkad, mytoman i denna video. Jag blir så provocerad, arg, besviken och ledsen. Jag skäms över att vara besläktad med Kissie. (Antar att jag är det eftersom att hon är 1. tjej 2. Bloggerska 3. Podcastare 4. I min ålder och 5. Vi är båda människor... ELLER!?). Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta. Om jag ska bli arg eller tycka synd om henne? Hon är ju trots allt en vuxen människa som är in charge av hennes eget liv och måste kunna ta konsekvenser.
 
Och ja visst - hon har en av Sveriges största bloggar. Hon tjänar mycket pengar på att folk som (även dom som inte gillar henne, som jag själv) kollar in hennes blogg och blir provocerade. Så att vara elak + provokativ = många läsare och det är = stålar. 
 
MEN HUR kan man vilja framställa sig på det här sättet? Skäms hon inte? HUR kan man stå för detta beteende och HUR kan man somna gott om natten i vetskapen om att ens pengar man la på den nya outfiten kom från att man mobbat någon? HUR så säg!?
 
Vi brudar ska väl peppa och stärka varandra? Boosta varandra och gratulera när det går bra för andra? Vi ska väl försöka se möjligheter i varandra istället för att bara se konkurrens? 
HALLÅ!? WE RUN THE WORLD GIRLS!? Hur ska vi kunna ta över världen om vi bara trycker ner varandra och inte ens vill se varandra i ögonen när vi pratar?
 
KOM IGEN NU VA!?
 
NU signar jag ut i aggressivitet. 
 
 
Älskar ny the way Tyras reaktion och attityd under hela intervjun. Man ser verkligen hur det brinner inom henne. PUSS.
Exclamation, Filmer | |
#1 - - frida:

Bra skrivet! Jag håller med dig, men tyvärr är jag för trött på denna bloggvärld och dess "människor" att jag faktiskt inte ens orkar bry mig längre. Men det är sant, man förstår verkligen inte hur vissa kan göra det. Och samtidigt leva vidare..

Svar: Tack! Jag förstår verkligen hur du känner! Men när jag ser sånt här kan jag bara inte INTE bry mig. Haha.
My Cecilia

#2 - - Teddy:

Men här mobbar alla tre ut varandra. Det fula här är att Bella och Tyra har en Show tillsammans där de går på en enskild individ. Det är ren mobbning och vidrigt gjort.
Bella som ska vara den professionella av de alla har en sarkastisk och uppnosig klang i sin röst vilket berättar vad hon egentligen tycker om Alexandra.
Och Tyra, ja vad ska man säga om henne. Hon borde ta av sig sin offerkofta.
Alexandra är som hon är och vi vet ju alla vad hon tjänar pengar på.

Svar: Jag förstår hur du tänker. Men jag håller inte riktigt med. Jag tycker verkligen inte att de mobbar varandra här! Min åsikt och uppfattning är att i detta klipp ifrågasätter de endast Kissie och hon får då en chans att be om ursäkt eller förklara sig. Vilket hon väljer att inte göra. Och om Bella nu har en "sarkastisk och uppnosig klang" i rösten, tycker jag inte att det är så konstigt med tanke på hur hon har blivit behandlad av Kissie. De intervjuar ju Kissie och frågar endast henne frågor för att hon en gång för alla ska kunna stå till svars för all mobbning hon har hållit på med på sin blogg. De anklagar ju aldrig henne för något hon inte har gjort.
Om jag själv hade en show och skulle intervjua någon som har hängt ut mig flera gånger på nätet och mobbat mig, hade jag ju absolut inte lyckats vara så trevlig, proffsig och tillmötesgående som jag ändå tycker att Bella är.

Och vad gäller Tyra så är hon ju ett offer, som så många andra! Tycker dock ändå inte alls att hon bär någon slags "offerkofta" utan ifrågasätter bara Kissie.

Min poäng är att: Ja, vi vet alla hur Kissie är och vad hon tjänar pengar på. Men gör det, det okej? Är det okej att (samtidigt som tusentals ungdomar och barn ser upp till en) mobba och vara elak mot folk via nätet? Ska vi bara vifta bort det och inte orka bry oss för att "alla vet ju hur hon är"? Det tycker inte jag!
My Cecilia

#3 - - mimi:

Hatar att jag blir så provocerad o rycks med, uäh Kissie lyckas ju verkligen med något iallafall.
Men som sagt så är ju hennes varumärke så raserat, folk kommer alltid förknippa henne med lögner och mobbning, förstår inte hur hon orkar. Särskilt nu när hon fortsätter med att hänga ut och förtala andra, som Tyra nu senast.. Ingen respekt what so ever för den bruden! Lite sent att ändra profil och bli "en ny Alexandra" då hon fortsätter i exakt samma spår, bara lite blondare, lite smalare. Hon kan inte må särskilt bra alltså.. :(

Svar: Men verkligen! Håller med.
My Cecilia

#4 - - Isabelle:

Hon är så himla pinsam i den här videon :/

Upp